חדר האמבטיה הוא החדר הרטוב בבית שלכם. כאשר משפצים חדרי אמבטיה יש להבין היטב את המורכבות של חדר זה ולשפץ אותו שלב אחר שלב בצורה המקצועית ביותר. שיפוץ אמבטיה מחייב הבנה מדויקת בשלבים השונים וביצוע מושלם שלהם על מנת למנוע בעיות עתידיות.

דגשים חשובים בשלב האינסטלציה

כל חדר אמבטיה כולל בתוכו צינורות אינסטלציה מתחת לריצוף. צינורות אלו הם למעשה צינורות מים חמים, צינורות מים קרים ותשתית ביוב. בין אם מדובר בבנייה חדשה של חדר אמבטיה או שיפוץ חדר אמבטיה, יש צורך לבצע עבודת אינסטלציה מקצועית. שיפוצניק מקצועי שיעשה עבודת אינסטלציה איכותית, יביא לכך שלא תצטרכו לעשות בה שינויים בעשרים, שלושים שנים הקרובות.

דגשים חשובים בשלב התקנת האמבטיה או המקלחון

התקנה של אמבטיה והתקנה של מקלחון מצריכים קבלן שיפוצים מקצועי שיודע להתקין אותם בצורה נכונה ומדויקת. כך למשל, בהתקנת מקלחון, יש לבצע שיפועים נכונים ברצפה על מנת שהמים יחלחלו לאזור הניקוז ולא יישארו וייצרו לכם בריכה של מים עומדים. כמו כן, בהתקנת אמבטיה, יש להתקין אותה בצורה נכונה, לדאוג שאזורי החיבור לקיר אטומים היטב. כאשר אזורי האיטום אינם אטומים היטב, אתם תחוו רטיבויות בקיר שעשויות להגיע לחלקים נרחבים בבית.

דגשים חשובים באיטום הרצפה והנחת הריצוף

חידוש חדר אמבטיה שבו סיימו את עבודת האינסטלציה והתקנת האמבטיה או המקלחון, מצריך איטום מקצועי ואיכותי של הרצפה והנחת ריצוף. בהנחת הריצוף יש לדאוג שמשאירים מקומות עבור הסניטריה. מקמות אלו מחייבים מדידה נכונה ומדויקת. יש לשים לב שאזור הניקוז ברצפה נמצא במקום הנכון, שיש מספיק מקום לאסלה ולארון המקלחת. כמו כן, יש לשים לב שהתקינו לכם אינטרפוצים מתאימים.

דגשים חשובים בחיפוי הקירות וצביעת הקירות

כשמבצעים חידוש של חדרי אמבטיה, יש לבחור בין חיפוי הקירות עד גובה מסוים או חיפוי מלא. במידה והחלטתם על חיפוי עד לתקרה, ודאו כי החיפוי נעשה באופן מדויק ושעבודת הרובה נעשתה בכל חלקי החיפוי. במידה והחיפוי הוא חלקי, שימו לב שמבצעים צביעת קירות בצבע המתאים לחדרים רטובים. כמו כן, גם בהתקנת ריצוף וגם בהתקנת החיפוי, חשוב שהעבודה תהיה נקיה כי אחרי זה מאוד קשה לנקות את שאריות המלט.

דגשים להתקנת ארון מקלחת ודלת

גם ארון המקלחת וגם דלת המקלחת חייבים להיות עמידים בפני מים. נכון, הם לא יפגשו עם כמויות מים, כי המים אמורים להגיע לניקוז באופן מושלם, אך אדי המקלחת בהחלט יכולים לנפח את הארון או חלקים בדלת. כיום ניתן לרכוש ארונות ודלתות שמותאמים לחדרי מקלחת.

לסיכום, אם אתם מחדשים חדר מקלחת, חשוב שתיקחו שירות מקבלן שיפוצים מקצועי שיבצע את שלבי השיפוץ בצורה מדויקת ומקצועית. כאשר הדרך נכונה, אתם יכולים להיות שקטים מבעיות בחדר זה לטווח הארוך.