בשביל מגוון רחב ביותר של עסקים בישראל ובעולם, המשרד שבו מתנהלת הפעילות האדמיניסטרטיבית הוא אחד הדברים החשובים ביותר. המשרד הוא לא רק המקום שבו הדברים מתנהלים בפועל, אלא הרבה פעמים גם הפנים של העסק, היכן שהלקוחות מגיעים ליצור אינטראקציה וגם המקום שבו העובדים מבטאים שיתוף פעולה, מחליפים רעיונות ודוחפים את העסק קדימה. בחירה לא נכונה של במשרד, ואפילו בעיצוב שלו, משפיעה באופן ישיר על העבודה בסופו של דבר. כדי שתבחרו נכון ותמנעו מטעיות בבחירת המשרד לעסק שלכם – ריכזנו בשבילכם את שש הטעויות הנפוצות ביותר שחשוב להימנע מהן.

בחירת אנשי ייעוץ נכונים

חשוב שתבחרו יועצים נכונים שיש לכם קליק ראשוני טוב. תקשורת ושיתוף פעולה לקויים בין בעל עסק ליועצים עלולים להוביל לאי הבנות, לעיכובים ולעלויות גבוהות מהרגיל. כדי להימנע מזה, חשוב לערוך מחקר מקיף לפני שבוחרים. חשוב לוודא רקורד מוכח בתעשייה ובעיקר את הכישורים הדרושים לפרויקט הספציפי. הגדירו בבירור את היעדים והציפיות שלכם מהיועצים ושתפו בחזון שלכם באופן מלא. תקשורת פתוחה לאורך התהליך היא חשובה מאוד. כמו כן, חשוב מאוד לשמור על קשר רציף ולקבל לוחות זמנים ברורים, ככה שתדעו בכל שלב בכל תהליך שהוא, איך הדברים מתקדמים.

מיקום המשרד או מתחם המשרדים

לבחירת המיקום של המשרד עשויות להיות השלכות רבות על תפקוד העסק. מיקום גרוע עלול להביא לחשיפה נמוכה לקהל לצד נגישות מוגבלת ללקוחות ולעובדים וזה משהו שככל הנראה יפגע בחברה. כמו כן, תחבורה ציבורית בעייתית או חוסר בשירותים בסביבת מקום (אוכל, מקומות בילוי וכו׳) אלו דברים שעשויים לפגוע במורל של העובדים ולהקשות על גיוס עובדים חדשים. על כן, חשוב מאוד לבדוק לעומק את מיקומי המשרדים שאתם מתעניינים בהם, בטח אם אתם מחפשים משרדים למכירה. הביאו בחשבון גורמים כמו קרבה לחנויות ולמסעדות, נגישות הן ללקוחות והן לעובדים וסביבה עסקית מזמינה. נוסף לכך, חשוב לוודא שהמיקום הנבחר תואם את התדמית והערכים של העסק.

תקופת החוזה

חוסר תשומת לב לתנאי החוזה עלול לגרום להעלאות תעריף בלתי צפויות, תנאי חידוש לא נוחים ובמקרים קיצוניים אפילו פינוי מוקדם. אלו הם דברים שבהחלט עלולים לשבש את הפעילות העסקית, להלחיץ ​​מבחינה כספית וליצור לחץ מיותר על העסק. כדי להימנע מעוגמת נפש מיותרת, חשוב לעיין היטב בחוזה ולנהל משא ומתן על התנאים לפני שמתחייבים. שימו לב היטב למשך השכירות, לסעיפי החידוש ומה קורה במקרים שרוצים לצאת מוקדם מהמתוכנן. ודא שהחוזה מתיישב עם המטרות ארוכות הטווח ותוכניות הצמיחה של העסק. שיתוף עורכי דין או מומחי נדל"ן לבחינת ההסכם יכול לספק תובנות חשובות ולעזור לנהל משא ומתן ולהשיג תנאים טובים יותר. שימו לב שהיום ניתן למצוא משרדים להשכרה גם לתקופות קצרות, ככה שלא תמיד חייבים להתחייב לתקופת זמן ארוכה מדי.

בחירת משרד גדול או קטן מדי

בחירת משרד קטן מדי היא דבר בעייתי בהחלט ועלולה להפריע לצמיחה, להגביל את תפוקת העובדים וליצור סביבת עבודה צפופה ולא נוחה. מצד שני, בחירה במשרד גדול מדי עלולה להוביל להוצאות מיותרות, שטח לא מנוצל ולהגדלת עלויות התפעול. לכן, חשוב מאוד להעריך בקפידה את הצרכים הנוכחים והעתידיים. יש להביא בחשבון גורמים כמו גודל הצוות, אופי הפעילות העסקית וכל תוכנית עתידית לצמיחה או לצמצום פוטנציאלי. גמישות היא המפתח הצלחה, אז שווה לנסות לבחור חלל שיכול להתאים לשינויים בגודל העסק או במבנה. משרד בגודל מתאים לעסק הוא משרד שמטפח פרודוקטיביות, מאפשר צמיחה ומתכתב עם האסטרטגיה העסקית הכוללת.

סביבה קולגיאלית לא מפרה

טיפוח סביבה קולגיאלית מפרה היא חיונית לקידום דינמיקה חיובית במקום העבודה ולרווחתם של העובדים. בסביבה כזאת העובדים יכולים להרגיש בטוחים, בעלי מוטיבציה וחשיבות, מה שתורם להגברת הפרודוקטיביות ולשביעות רצון כללית מהעבודה. נוסף לכך, סביבת עבודה כזו מטפחת תרבות של כבוד הדדי, תקשורת פתוחה ושיתוף פעולה. באמצעות טיפוח סביבת עבודה קולגיאלית מפרה והכרה בחוזקות ובנקודות המבט המגוונות של חברי הצוות, בעלי עסקים יכולים לרתום את הפוטנציאל הקולקטיבי של כוח העבודה שלהם. כל זה מקל על יצירתיות, חדשנות ותחושת שייכות בקרב העובדים. בסופו של דבר, האחריות היא של בעל העסק למצוא את המשרד המתאים שעונה על הדרישה הכל כך חשובה הזאת. כדי לעצב משרד ברוח הזאת חשוב ליצור בו אווירה פתוחה, עידוד של שיתוף פעולה ותקשורת בין העובדים ובעיקר ערוץ תקשורת ישיר בין העובדים לבין המנהלים.

המשרד לא עונה על הדרישות

בחירה במשרד שלא עונה על הדרישות הספציפיות של כל עסק תביא כמעט תמיד לאין-ספור אתגרים ובעיות. חוסר התאמה בין שטח המשרד לצרכים העסקיים עלול לגרום לחוסר יעילות, לעלויות תפעול גבוהות ואפילו לפגיעה במורל של העובדים. הינה כמה מהסכנות העיקריות והדרך להימנע מהן:

· חוסר יעילות: משרד שאינו מתיישב עם הצרכים הפונקציונליים של העסק עלול להוביל לבזבוז שטח ועבודה לא יעילה שתפריע לתפעול השוטף ותביא לירידה בתפוקה.

· השלכות פיננסיות: שטח משרדי לא מתאים יביא להוצאות מיותרות, בין אם מדובר בהשכרת שטח גדול מהנדרש או השקעה בשינויים כדי להפוך חלל לא מתאים לפונקציונלי.

· רווחת העובד: חלל עבודה שאינו נותן מענה לצרכי העובדים עלול להשפיע לרעה על המורל ועל שביעות הרצון בעבודה. מתקנים לא מספקים, תאורה לקויה או פריסה בעייתית, כל אלו הם דברים שחשוב להימנע מהם.

בתהליך הבחירה הביאו בחשבון גורמים כמו גודל הצוות, אופי העבודה ותוכניות לצמיחה. היעזרו באנשי מקצוע כדי להבטיח שהחלל הנבחר מתיישב עם הצרכים התפעוליים של העסק.

בשורה התחתונה

בחירת משרד היא חלק חשוב ומהותי בהצלחה של כל עסק. הימנעו מהטעויות הנפוצות האלו וזה ישתלם לכם בהחלט בטווח הרחוק. כאן באתר תוכלו למצוא מבחר של משרדים לקנייה ולהשכרה בכל רחבי הארץ ולבחור את המשרד המושלם לצרכים שלכם.