בזמן שאתם מבלים בחופשה בארץ או בחו"ל, צוברים חוויות וממלאים מצברים, הדירה או הבית שלכם חשופים לשלל סכנות. לכן, רגע לפני שאתם סוגרים את הדלת וטועמים את החופש, חשוב לוודא כי המקום בו אתם גרים מוגן, הן מפני שודדים והן מפני אסונות שונים.

לפני הכל, עליכם להחזיק בפוליסה מקיפה ככל הניתן של ביטוח דירה - מבנה ותכולה. זה נכון לכל אחד ואחת ובכל מצב, ולא רק בחופשה. מלבד הביטוח, יש עוד כמה דברים שאתם יכולים לעשות, כדי למזער סיכונים ולמנוע תרחישים מאוד לא נעימים.

יש מישהו בבית?

אחד הדברים החשובים כאשר יוצאים לחופשה, במיוחד אם היא ארוכה, היא לגרום לאנשים לחשוב שאתם בבית. אתם יכולים להשתמש בפונקציות של בית חכם, כדי שאורות ומכשירים נוספים (רדיו או טלוויזיה למשל) יידלקו בשעות מסוימות.

כדאי גם להשאיר רכב בחניה, אז אם אתם נוסעים עם הרכב לשדה התעופה, בקשו משכנים או חברים לחנות במקומכם. בנוסף, אתם עלולים להתפתות לסגור את הווילונות והתריסים, כדי למנוע מאנשים להציץ פנימה, אבל זוהי טעות. עדיף להשאיר את הדברים כפי שהיו אם הייתם בבית, באופן הכי טבעי, רגיל ושגרתי.

כדאי גם לבקש משכנים לאסוף עבורכם דואר מהתיבה, או עיתונים מפתח הדירה, כדי למנוע הצטברות שתבהיר לשודדים כי אתם לא בבית.

שימוש נוסף בשכנים: יש גנבים שמגיעים אליכם לבית מתוך חשד שיצאתם לחופשה, ומדביקים על דלת הכניסה סלוטייפ. אחרי כמה ימים, הם חוזרים ואם הסלוטייפ עוד שם, הם מבינים שאף אחד לא היה בבית בינתיים. בקשו משכנים אמינים לבדוק את הנושא, ולהסיר את הדבק השקוף אם הונח.

בכלל, מומלץ ליידע את השכנים כי אתם יוצאים לחופשה, ולבקש מהם לפקוח עיניים ולשים לב שהכל כשורה.

מי שומר עליכם?

שכנים זה נחמד, אבל עדיף להגביר את האבטחה בדרכים נוספות. אם יש לכם חברת שמירה, או שאתם משתמשים באמצעים טכנולוגיים כלשהם (אזעקה, למשל), כדי להודיע לחברה הרלבנטית כי אתם נוסעים. אין לכם אמצעים כאלה? אתם יכולים "לעבוד" על גנבים באמצעות מצלמות דמה, שלטים שמזהירים מפני אזעקה וכו'.

מה אתם מפרסמים ברשתות החברתיות?

אנחנו יודעים כמה בא לכם לשתף את החברים והמשפחה בחוויות שלכם, להעלות תמונות עם נופים מרהיבים ולעדכן לגבי החופשה. חשוב שתזכרו כי אתם לא רק גורמים לאנשים לקנא, אלא גם מבהירים לכולם כי אתם לא בבית

על מנת לא למשוך שודדים, מומלץ לחכות עם פרסומים ברשתות החברתיות עד שתחזרו הביתה. אם אתם לא יכולים להתאפק, הנה פשרה: עדכנו את מדיניות הפרטיות של הפוסטים שלכם, ותשנו אותה לגישה עבור "חברים בלבד".

לא שכחתם משהו?

רגע לפני שאתם יוצאים, ודאו כי הדלתות נעולות והחלונות סגורים. הפעילו את האזעקה (אם יש) ואל תשכחו להזיז את המפתח הרזרבי שאתם מחזיקים מתחת לשטיח, או במקום אחר. חופשה נעימה!