חברת אאורה מוכרת כחברה העוסקת בתחום ההתחדשות העירונית, ונכון לאפריל 2023 היא נסחרת בבורסה לפי שווי של כ-1.33 מיליארד שקל, ונכללת במדד ת"א 90. ברוב המקרים החברה מתמקדת בפרויקטים לדיור, אך בפרויקט העצום בו מושקעת החברה בנתניה יהיו כמעט 11,000 מ"ר המיועדים למסחר ולתעסוקה:

ב-19 באפריל 2023 דיווחה "אאורה" לבורסה כי הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה של נתניה אישרה את תוכנית החברה ל"פינוי בינוי" בשכונת נאות שקד, הממוקמת במערב נתניה. השכונה רחוקה ממרכז העיר, אך קרובה יחסית לחוף ולאזור התעשייה 'פולג'.

מה תכלול התוכנית?

על פי דיווחי החברה, מדובר בפרויקט הגדול ביותר בהיסטוריה שלה, שעשוי להכניס לה כ-3 מיליארד שקלים, וגם עיריית נתניה ציינה שמדובר בפרויקט הגדול ביותר מבחינת שטח בהיסטוריה של העיר.

גודלו של השטח המדובר הוא כ-30 דונם, וכיום קיימות בו 392 יח"ד. על פי התוכנית שהפקידה חברת אאורה, במקום הדירות הקיימות יוקמו 11 מגדלים בגובה של 10–40 קומות, שיכללו 1,158 יח"ד. מלבד זאת, בשטחים ישנם 11,000 מ"ר המיועדים למשרדים להשכרה, תעסוקה ומסחר, קריית חינוך עם בית ספר, גני ילדים ומעונות, וכן פארק רחב-ידיים.

בהודעה שפרסמה החברה נכתב גם שלמעלה מ-80% מבעלי הזכויות בקרקע כבר חתמו על הסכם פינוי-בינוי מחייב, וכי במקביל לפרויקט זה תמשיך עיריית נתניה לחדש את השכונות נאות שקד ורמת ידין, מידע שכדאי למשקיעים לשים לב אליו.

לאן פניה של 'אאורה' מועדות?

בחמשת הימים שלאחר פרסום העסקה עלתה מניית החברה ב-4.21%, עלייה סולידית ביחס לגודלה של העסקה, והחברה נסחרה בשווי של כ-1.33 מיליארד דולר. עם זאת, בעוד שברבעון האחרון של 2021 עמד הרווח הנקי של החברה על למעלה מ-50 מיליון ש"ח, מאז ירד הרווח הנקי שלה בצורה משמעותית, ונכון לרבעון האחרון של 2022 עמד על כ-30 מיליון ש"ח.

עם זאת, נראה שפניה של החברה מועדות לכיוון חיובי בהחלט; בתחילת חודש אפריל 2023, מעט לפני ההכרזה על הפרויקט בנתניה, הודיעה חברת הביטוח "הפניקס" כי תזרים ל"אאורה" לפחות 350 מיליון שקל להגדלת ההון העצמי של החברה בארבעה פרויקטים שונים של התחדשות עירונית. בהתאם להסכם, כספי המסגרת של הפניקס יממנו 65% מהשקעות ההון העצמי בכל אחד מהפרויקטים, ובשל כך הפניקס תהיה זכאית ל-30% מרווחי כל אחד מארבעת הפרויקטים שבהסכם, לאחר שתקבל את החזר השקעות ההון שלה.

לאחר ההכרזה דיווחה אאורה לבורסה כי מנייתה זינקה ב-11%, אך העלייה התמתנה וכמעט נמחקה בתוך מספר ימים. ב'הפניקס' ציינו כי מדובר בפרויקט בסיכון נמוך, שצפוי להניב תשואה עם מספר דו-ספרתי של אחוזים בתוך 3–4 שנים.

חפשו בלוח הנדל"ן המסחרי 'מניבים' כדי למצוא לכם עסקאות התחדשות עירונית, ובקרו בבלוג של מניבים לעוד כתבות דומות.