נסח הטאבו של המגרש במערב הוד השרון, מגרש במיקום אסטרטגי ומבוקש, התפרס על פני 45 עמודים, והופיעו בו 238 בעלים. המגרש היה "מגרש שאריות", אליו קובצו כל בעלי זכויות המקרקעין שרכשו קרקע באזור עליו חולשת התב"ע. איך מוכרים מגרש כזה? בבית המשפט נדרשו לעניין:

מיקום מושך ומרכזי

בפינת הרחובות "הפרדס" ו"ההכשרות" ומול פארק ארבע העונות, במערב הוד השרון, שוכן לו מגרש בשטח של כ-3,000 מ"ר, בייעוד מסחרי. ב-2019 פורסמה תוכנית מתאר, ובה נכתב כי תוכנית זכויות הבנייה המתאפשרות במגרש המדובר הן בנייה של 250% מעל הקרקע, ועוד בנייה תת־קרקעית של 200%.

הערכת שומה שביצע שמאי המקרקעין משה פרידמן, לאחר בחינת המגרש, קבעה כי להערכתו שווי הקרקע הוא כ-38 מיליון שקלים, בהתחשב בכך שכל האזור סביב המגרש הוא אזור מגורים ללא ייעוד מסחרי, ובשל כך המגרש הזה, שמיועד לשימושי מסחר, יהיה אטרקטיבי וימשוך משקיעים רבים.

אז איך מוכרים מגרש בעייתי?

בית משפט השלום בכפר סבא, שנדרש לעניין, מינה את כונס הנכסים עו"ד רן ברא"ז שיפרק את השותפות בין כל הבעלים הרשומים. כונס הנכסים עשה תוכנית איחוד וחלוקה, ובמקום לשלם תשלומי איזון – נתן לבעלים חלקיקים מהקרקע.

לאחר הערכת השומה שביצע פרידמן, שקבעה כי המגרש שווה כ-38 מיליון שקלים, נפתח מכרז כללי, שבמסגרתו הוגשו 11 הצעות (שחמש מתוכן עמדו על למעלה מ-30 מיליון שקלים). ההצעה שזכתה לבסוף הייתה הצעה על סך 42.25 מיליון שקלים, הצעה שהציעה "קבוצת יקותיאל". ההצעה גבוהה ב-18% ממחיר השומה, והשמאי רואה בכך סימן לכך שהאיזור מעורר עניין אצל יזמיות הנדל"ן המסחרי המובילות בישראל.

קבוצת יקותיאל והוד השרון

כאשר בדקנו טיפה לעומק, גילינו שקבוצת יקותיאל מושקעת עד הצוואר בפרויקטים ברחבי הוד השרון. מייסדי "AMY יקותיאל נדל"ן" הם האחים אמיר ומעוז יקותיאל, הראשון עו"ד נדל"ן במקצועו והשני אדריכל. השניים, תושבי הוד השרון מילדותם, הקימו יחד חברת נדל"ן, ולאחר שהתחילו עם פרוייקטים לדיור, בשנים האחרונות הם עוסקים בעיקר בשטחי מסחר ומשרדים, כולל איתור קרקעות וקידם התב"ע שלהם ברשות המקומית.

אם אתם מעוניינים לגלות לפני "קבוצת יקותיאל" את הקרקעות המושכות והאטרקטיביות, בקרו בלו"ח הנדל"ן המסחרי 'מניבים'.