בשנים האחרונות חלו שינויים משמעותיים במגוון רחב של תחומים כלכליים ופיננסיים. מוסדות בנקאיים השתנו לבלי הכר ומשרדי ממשלה, וכן גם גופים פרטיים ועסקיים עברו לפעילו אונליין שחוסכת כוח אדם ומשאבים. ואולם בתחום אחד לא חלו שינויים – תחום הדירות למכירה והשכרה. ואם בכל זאת חל שינוי, הרי שמדובר בעלייה בביקוש לרכישת דירות למכירה בקריות להשקעה או למגורים. מהם הגורמים העיקריים לעליות בביקוש לדירות למגורים ולהשקעה? על מה חשוב לשים את הדגש כשמחפשים דירות למכירה בקריות ובכלל? מהי הדרך הנכונה למצוא דירה חדשה? כדאי לקרוא – מדובר במאמר קצר וממצה על שוק הדור.

דירות למכירה בקריות ולמה הביקוש אליהן נמצא בעליה

הביקוש לדירות ובתי מגורים בישראל היה מאז ומעולם גבוה. עם זאת, בשנים האחרונות עלתה מאד המודעות לפער בין בניית דירות חדשות מצד אחד, לעליות בביקוש בעקבות הגידול באוכלוסייה מצד שני. ישנם שני גורמים שמשפיעים על הביקוש בישראל:

1.      גידול טבעי באוכלוסייה: בישראל, הגידול באוכלוסייה הוא משמעותי, בניגוד למגמה המקובלת באירופה ובמדינות מפותחות אחרות. הגידול באוכלוסייה גורם, באופן טבעי, לעליות בביקוש מצד זוגות צעירים ומשפרי דיור.

2.      ביקוש מצד רוכשים בחו"ל: העלייה באנטישמיות וההידרדרות במצב הכלכלי במדינות שונות בעולם, גרמו לעלייה בביקוש לרכישת דירות למכירה בקריות ובכלל. גם הביקושים הללו מזינים את המשך העליות במחירי הדירות והנדל"ן בישראל באופן כללי.

למרות הניסיונות של מדינת ישראל להגדיל את היצע הקרקעות לבנייה, הדבר עדיין לא בא לידי ביטוי בירידת מחירים, או אפילו בעצירת העלייה. רכישת דירות למכירה בקריות להשקעה או למשפחה נמצאת בעלייה, ואיתה גם סכומי המשכנתאות וההחזרים החודשיים שזוגות צעירים מוכנים להתחייב אליהם.

דירות למכירה
צילום Pixabay

מה חשוב לדעת כשמחפשים דירות למכירה בקריות

כשמחפשים דירה לרכישה, חשוב לחפש מלכתחילה דירות מתאימות. זאת, על מנת שלא להיתקע חלילה עם עסקה שלא ניתן לממש אותה.

· סכום הרכישה הצפוי: מי שרוכש דירה חדשה וגם מי שמעוניין לשדרג דירה קיימת, חייב לקחת בחשבון את הסכום הריאלי שהוא יכול להשקיע. הסכום נגזר מההון העצמי העומד לרשות הרוכשים.

· יכולת ההחזר: גם יכולת ההחזר משפיעה על גובה המשכנתא. תאורטית, אפשר לשלם עבור כל דירה באמצעות משכנתא. מעשית, המשכנתא היא לא יותר מאשר 75% ממחיר הדירה. כמו כן, ההחזר החודשי לא יכול להיות גבוה יותר מאשר 40% מההכנסה החודשית המשותפת של שני בני הזוג. הון עצמי נמוך מקטין בהכרח את מחיר הדירה המיועד. גם יכולת החזר נמוכה מגבילה את גובה המשכנתא שאפשר לקחת.

בנוסף, על הרוכשים להשאיר ברשותם כסף להוצאות נלוות – מס רכישה, מיסים והוצאות אחרות שנלוות באופן אוטומטי לרכישה.

אם יש לכם עניין ברכישת נכסים מניבים אתם במקום הנכון. צרו קשר כבר כעת ועשו צעד משמעותי לקראת הרכישה של דירת המגורים הבאה שלכם