לכל נכס יש מאפיינים שונים שחשוב להתייחס אליהם במועד המכירה, וכאשר אומר בעסקת נדל"ן המערבת מספר רב של גורמים המתווספים לעלויות העסקה, חשוב לפעול באופן מסודר כדי להמשיך את הטכנולוגיה שיעלו לכם בזמן וכסף.

נכסים למכירה - המדריך המלא לשנת 2020

למכירת נכסים אין מתכון מסודר, ואולם, יכול להיות כל אצבע שחשוב לפעול על פיהם כדי לעשות את זה בטוחה. לכל נכס יש מאפיינים שונים שחשוב להתייחס אליהם במועד המכירה, וכאשר אומר בעסקת נדל״ן המערבת מספר רב של גורמים המתווספים לעלויות העסקה, חשוב לפעול באופן מסודר כדי להמשיך את הטכנולוגיה שיעלו לכם בזמן, כסף ובכינים נפשיים.

במאמר קצר זה איגדנו עבורכם מידע פרטי שחשוב להכין ואת השלבים שחשוב מבצע מהרגע שהחלטתם למכור נכס נדל״ן.

מה המשמעות של הסכם מחייב?

הדבר החשוב ביותר לזכור הוא שמהרגע שהוסכם על מחיר והצדדים לחצו ידיים, למרות שלא אומר בהסכם חתום וסופי, הדבר עלול להוות התחייבות חוזית למכירת הנכס לכל דבר ועניין. לפני שמסכימים על התנאים היסודיים חשוב לוודא שהמוכרים מסכימים בחינם להבדיל עצמם. בלא מעט מהמקרים, המכירה מתבצעת על ידי בני זוג, שותפים להשקעה, משפחה שירשה נכס וכו ', וייתכן ויש מחלוקות ביניהם אשר ללא יישובם העסקה תסוכל. גם כאשר אמר במוכר נכס בודד, חשוב לוודא הבנה בנוגע לכלל ההשלכות על שינוי שינוי מחלוקות בין צדדי העסקה, ומשברים בין בעלי הנכס ועוד.

המחיר המוסכם הוא לא הסכום שיתקבל - הבנת עלויות העסקה

למכירת נכס יש עלויות רבות, כאשר חשוב להכיר את העלויות ההכרחיות ואת אלו שלא. ראשית, ישנן עלויות שישולמו ללא קשר לאופן ביצוע העסקה, כאשר המרכזיות שבהן הינצלט מס שבח, עמלת פירעון מוקדם של משכנתא, ועל שירותי שירותי ייצוג משפטי. חשוב לזכור שלעורך דין תפקיד מכריע המסייע במניעת טעויות רבות ההתחלויות לעלות לכם ביוקר.

שנית, ישנן עלויות אשר אינן הכרחיות, אך עלולות לסייע לכם במכירה מהירה וקלה יותר ולחסוך המון כסף, ובעיקרן - מתווך נכסי נדל״ן. למרות שביכולתו של מוכר רגיל לבצע פרסום של הדירה בכוחות עצמו ולהפוך עם קונים פוטנציאליים, למתווך יש יכולת להגיע לקהלי כל יום שהמוכר אינו מכיר (כמו מגזרים ואזורים גאוגרפיים שהמוכר אינו נמצא בהם) אשר עלולים לשאוב לכם המון זמן וכוחות נפשיים. בנוסף לכך, יכול להיות מוכרים שיש להם קשר רגשי עמוק לנכס הנמכראלי קשה להם להתיר, ומצב תודעתי זה עשה לסכל עסקאות עקב משא ומתן על מחיר. למתווך יש יכולת לגשר על הפער הרגשי ולסייע בהגעה למחיר אופטימלי.

משא ומתן - המדריך לקביעת מחיר הנכס

אמנם לא אומר במדע מדויק, אך צריך לזכור שקביעת מחיר שגוי עשויה להוביל לשתי תוצאות לא רצויות. מחד, קביעת מחיר נמוך מדיי, כמו המחיר האחרון שאתה מוכן לקבל, עקב חוסר הגמישות - נעשה לדחוק קונים לפינה ולמנוע עסקאות אפשרויות. גם אם אתם בלחץ למכור - חשוב תמיד להשאיר מרחב תמרון. מאידך, קביעת מחיר גבוה מדיי יצר מוצר רושם שהמוכרים צריכים מבינים את השוק בו פועלים, שלא עשו סקר שוק והשווה למחירי נכסים דומים. מצבים כאלה עלולים למשוך קונים לא מנוסים שרק מעוניינים ”לבחון את השוק״ ולצבור ניסיון על גבכם. כלל אצבע שאפשר להשתמש בו הוא לפרסם מחיר אשר גבוה בכ-5-8% משווי השוק. אומר במחיר שלא יהיה גבוה מדיי אך עדיין יאפשר לקונים להרגיש שמצליחים להוזיל עלויות במשא ומתן - כמו שכל צרכן ישראלי רוצה.

כמה מילות סיכום

חברת מניבים הם הלוח הנדל"ן המסחרי המוביל בישראל, המציג את כל העסקאות הנדל"ן המסחרי העדכני ביותר. בלוח תמצאו מידע מקיף על כל הנכס ככה שתוכלו בחר את הנכס שהכי מתאים לכם, אנחנו כאן כדי שיהיה לכם מבצע עסקאות מעולות.

מעוניינים למכור נכס נדל״ן?

פרסמו את הנכס במניבים, ותתחילו לקבל פניות איכותיות, בהצלחה!