הרצליה היא כבר בית לחברות טכנולוגיה רבות, כמו מייקרוסופט, אפל, פלייטקה ועוד. כדי להמשיך ולמשוך משקיעים וכשרונות מהארץ ומהעולם, דוחפת עיריית הרצליה פרויקט שאפתני ומעניין. מתוך רצון להפוך את אזור התעסוקה לכזה שיתפקד 24/7, הכפילה העירייה את היקף המגורים ברובע מ-3,000 יח"ד ל-6,000 יח"ד.

רובע ההיי-טק המתוכנן, שיתפרס על פני כ-3 מיליון מ"ר, ייבנה כדי להפוך את הרצליה למוקד לתעשיית הטכנולוגיה הישראלית, רובע שירכז חברות סטארטאפ, משקיעים וחברות טכנולוגיה מבוססות כדי ליצור אקוסיסטם תוססת של חדשנות וצמיחה:

לגור מטר מהעבודה

כולם יודעים שאחת הבעיות הגדולות ביותר בשוק העבודה היא להגיע בבוקר למקום העבודה. אתם מוצאים את עצמכם תקועים בפקקים אינסופיים, והתסכול גורם לכך שעד שאתם מגיעים לעבודה – יצא לכם כל המיץ. טרנד ה"עבודה מהבית" נתן דחיפה משמעותית לפתרון הבעיה, אך לא כל החברות יכולות או רוצות להצטרף לטרנד זה,  בין אם משיקולים כלכליים ובין אם מרצון לשמור על צביון מקום העבודה ועל הפריון בו. לבעיה זו רוצה להעניק "רובע ההיי-טק של ישראל" פתרון.

מה כוללת התוכנית?

בתחילת חודש אפריל 2023 אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל-אביב את תוכנית המתאר להתחדשות אזור התעסוקה המערבי של הרצליה. מינהל ההנדסה בעיר הרצליה החל בתכנון אסטרטגי להתחדשות העיר כבר ב-2016, ב-2019 החליטה הוועדה המחוזית לקדם את תוכנית המתאר החדשה, באוגוסט 2021 אושרה התוכנית הראשונית להפקדה, וכעת, כאמור, אושרה התכנית הסופית והמתוקנת.

התוכנית שהוגשה לוועדה מקיפה שטח כולל של כ-3 מיליון מ"ר בסך הכל, לשימוש מעורב (שיכלול מגורים, תעסוקה ומסחר, מלונאות ותעשיה). התוכנית כוללת בנייה של 6,000 יח"ד קטנות, ברובן, ו-108,000 מ"ר של שטחים מבונים לצרכי ציבור. שטחי המגורים והמשרדים יוקמו במגדלים שגובהם יגיע עד ל-30 קומות.

למה זה מעניין את המשקיעים?

משקיעים רבים שמו עינם על הפרויקט המתהווה, מתוך הבנה כי שטחי המסחר והתעסוקה בו יניבו רווח וודאי וגבוה, בעידן שבו חברות רבות נוטשות את תל אביב ומעבירות את מרכזיהן לפאתי המטרופולין הסואן.

הבנייה של הרובע תהיה באזור סמוך לתחנת הרכבת הרצליה, וגם תחנת מטרו אמורה להיבנות בו, כדי לחזק ולעורר את השימוש בתחבורה הציבורית. כמו כן, התוכנית מגדירה חיוב של שימוש בגגות המבנים לשימושי בנייה ירוקה, כגון גנים וגגות סולאריים. בנוסף, כדי לחבר את מרכז העסקים לעיר, יוקמו ארבעה גשרים מרכזיים לאורך צירי התחבורה הראשיים באזור התעסוקה.

החיסרון הגדול – בעיות החנייה

אולי תצליחו לברוח מהפקקים של תל אביב, אבל מצוקת החנייה תרדוף אחריכם גם לכאן. ראש העיר הרצליה ויו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה הכריזו כי מטרתם היא שלא יותר מ-50% מהתנועה במתחם תהיה של כלי רכב פרטיים, אך הציפייה שכ-50% מהציבור יגיע בתחבורה ציבורית ובאופניים היא מעט מוגזמת.

אמנם המתחם קרוב לתחנת הרכבת הרצליה, ואף מתוכננים להיבנות בו שבילי אופניים נרחבים, נתיבי תחבורה ציבורית ותחנת "מטרו" של הקו הירוק של הרכבת הקלה, אך עירוב השימושים של שטחי התעסוקה עם שטחי המגורים עלול ליצור מצוקת חנייה לאורך כל שעות היממה.

בניסיון לפתור בעיה זו, התוכנית הראשונית שפורסמה קבעה כי בעלי המשרדים לא יקבלו חניות, וכי לבנייני המגורים כלל לא יוקצו כאלו. הרעיון העומד מאחורי התוכנית הוא שהציבור הרחב יוכל להשתמש בחניות שליד בנייני המשרדים, מה שידרבן את המועסקים שלא להגיע לעבודה עם כלי רכב פרטיים. בנוסף, לטענתם, החניות שישמשו את בנייני המשרדים בשעות הבוקר ישמשו את התושבים המקומיים לאחר שעות העבודה. בנוסף, יוקמו חניונים תת-קרקעיים ציבוריים.

אין לדעת האם מצוקת החנייה תפתר, אבל בהחלט ניתן לראות כי מדובר בשטח שבו הנכסים יהיו מניבים ורווחיים.

בקרו בלוח הנדל"ן המסחרי 'מניבים' כדי למצוא עבורכם נכסים מתאימים, ובקרו בבלוג של מניבים לעוד כתבות דומות.