שומעים לא מעט על העיר רעננה בהקשר לרכישת נכס? שומעים לא מעט על פרויקטים מעניינים שתופסים תאוצה בעיר? שמעתם שניכר שינוי במגמת הביקוש בעיר? מוזמנים לגלות כל מה שמעניין, חשוב ונכון אודות מצב הנדל"ן בעיר רעננה. עיר שנהנית ממרחבים, שנמנעת מעומסים, שמנצלת נכונה אפיקי תחבורה ושקל להגיע ממנה הן לעיר הבירה והן לעיר ללא הפסקה. לרשותכם סקירה נרחבת ועדכנית אודות העיר רעננה.

רעננה - סקירת מצב כללית

העיר רעננה שגובלת עם הערים הרצליה וכפר סבא ושיושבת לצד המושבים גבעת ח"ן, בני ציון ובצרה, נכון להיום גדלה בקצב של 2.9% והיא מכילה כ79,127 תושבים. כמו כן, תושבי העיר מאוד מגוונים והעיר מדורגת במקום גבוה במדד החברתי כלכלי. בו זמנית ראוי לציין שרעננה נחשבת כעיר ירוקה בת קיימא שבין היתר מתפארת באחוז זכאים גבוה לתעודת בגרות. העיר ששואפת לחינוך מעולה מעמידה לרשות התושבים לא רק מגוון בתי ספר, תנועות נוער ומסגרות בלתי פורמליות מובילות, אלא גם את האוניברסיטה הפתוחה ואת מכללת רעננה. באשר לתחום העסקים, נמצא בחלק הצפוני של העיר אזור מסחרי מרשים, עדכני ומשמעותי ("קריית אתגרים") ובאופן כללי ראוי לציין שמגוון נרחב של חברות הייטק ותקשורת בוחרות לפעול ישירות מהעיר.

אלו נכסים מבוקשים והיכן

סקירת מצב עדכנית מעלה שנכון להיום יש בעיר סביב 300 פרויקטים שנמצאים במגוון שלבי תכנון ובנייה, כך שבהחלט עולם הנדל"ן העסקי מצביע על מצב חיוני. מה באשר לביקוש מבחינת דירות? ובכן לאחרונה נסגרו בעיר למעלה מ650 עסקאות נדל"ן, אם כי חלה ירידה מסוימת ברכישת דירה יד שנייה. מדוע? יש יותר התעניינות ברכישת דירות חדשות. עתה אם נבקש לציין מהו סוג הנכס המועדף בעיר, נצביע על דירת 5 חדרים. מה עוד פופולארי? דירות 4 חדרים ואפילו דירות 6 חדרים, משמע מדובר בעיקר באנשי משפחה שמבקשים למצוא בעיר נכס למגורים. בנקודה זו רבים סקרנים היכן בעיקר מחפשים דירות למכירה ברעננה, ועל כן נציין את הרשימה הבאה: קרית שרת, לב הפארק, מרכז דרום, נווה זמר, נווה דוד רמז וכמובן שגם קריית הפרחים 2005 מאוד פופולארית.

תוכנית המתאר רע/3000

העיר רעננה כל הזמן מתחדשת ומושכת יזמים, עסקים ודיירים, אך בימיים אלו הנושא חם מתמיד, וזאת בזכות תוכנית המתאר רע/300. הרצון להשקיע בפיתוח עירוני מוביל להקצות שטחים רבים לטובת שימושים עירוניים, וכיוון שמדובר בהיקף שטחים שעומד על למעלה מ14,000 מ"ר, כיוון שמדובר ב 14,000 מ"ר שעתידיים להיבנות בחמשת השנים הקרובות, ניתן לחתום כבר עתה שהעיר רעננה ממשיכה באותה מגמה מבטיחה של תנופה. העיר מקצה שטחים משמעותיים שיאפשרו להרחיב את שירותי התושבים, אם ברמה החברתית ואם ברמת הרווחה, עובדה ששוב מסבירה מדוע העיר רעננה מושכת תושבים רבים.

חושבים לרכוש נכס עבור השקעה? בואו נדבר על תשואה!

לצד רבים שמבקשים לעבור לגור בעיר, אין להתעלם מאותה קבוצה משמעותית שמבקשת לרכוש בעיר נכס להשקעה. מכאן שאם מבקשים להבין לאיזה גובה של תשואה ניתן לצפות, נציין שבאופן כללי התשואה נעה סביב ה3%, כאשר התשואה הטובה ביותר מתקבלת בזכות השכרת דירה בת 7 חדרים, אם כי גם השכרה של דירת 5 חדרים והשכרה של דירת 4 חדרים מובילה לתשואה נאה.

עליית מחירים

אם נעיף מבט אחורה, נלמד שלעומת השנה החולפת, יש דעיכה קלה מבחינת ביקוש ממוקד מגורים, אך מדובר בירידה זניחה, ואין להתעלם מהמצב הארצי מבחינה נדל"נית. עוד נציין שבשנה האחרונה חלה מגמה של עליית מחירים, מגמה שנראה שלא הייתה קיימת לולא המוכרים היו יודעים שהם יכולים להשיג את המחיר המבוקש. מכאן שאם נשווה ונבדוק לעומק, נמצא שרעננה עדיין נחשבת כאחת הערים היותר מבוקשות, ולא רק בדרום השרון, אלא בכול אזור המרכז. כמו כן, מעניין לציין שלמרות שהעיר רעננה מציעה מחירי נדל"ן יחסית יקרים, היא עדייו זוכה לסגור אינספור עסקאות. תוהים כיצד? בנקודה זו נחזור לאותה רשימה ארוכה של יתרונות שמיוחסים הן לאיכות החיים בעיר והן לנוחות העבודה מתוך העיר.

טיפ לקראת רכישה

לסיכום נציין שלצד מיקום מרכזי, איכות חיים, אוכלוסייה מגוונת שמבטיחה צמיחה, השקעה אינסופית ברווחת התושבים והתרחשות מבטיחה בתחום הבנייה, העיר רעננה גם מובילה בכל מה שנוגע לתחבורה. הן מבחינת צירי תנועה ראשיים והן מבחינת אמצעי תחבורה זמינים ויעילים שמאפשרים להתנייד בעיר בנוחות ולמזער עמידה בפקקים. טיפ לסיום? אין לשכוח שהעיר רעננה מובילה כעיר ירוקה, ועל כן בין היתר ניתן למצוא בה פעילות רבה מבחינת התחדשות עירונית. מהי המשמעות? שאם עומדים לרכוש נכס, מוטב לבדוק האם הוא מועמד לעבור פינוי בינוי או תמ"א 38 - שני אפיקים שעשויים להשפיע באופן ניכר על ערך הנכס.