למרות העלייה הקיצונית במחירי הנדל"ן בשנת 2022, שוק דירות היוקרה לא האט את מרוצתו, והרחוב שככל הנראה מחזיק בתואר "הרחוב היקר ביותר בישראל" ניפק לנו כמה עסקאות בסכומים אדירים ומנקרי עיניים:

משלאף לשגיא

מרטין שלאף הוא יזם ואיש עסקים יהודי-אוסטרי מוכר, בין אם בשל בעלותו על הקזינו ביריחו שנסגר עקב האינתיפאדה, ובין אם בשל קשרי הון-שלטון אחרים.

בשנת 1994 רכש שלאף קרקע הנושקת לחופי הרצליה, ברחוב גלי תכלת בעיר. על הקרקע, שעלותה הוערכה ב-7 מיליון דולר, בנה שלאף וילה ענקית, המשתרעת על פני יותר מ-2,000 מ"ר. על פי הפרסומים, הווילה כוללת מקלט אטומי, חדר כושר, מרתף יינות, קולנוע פרטי, בריכה ומעלית פנימית המובילה לים. בשנת 2001, אגב, ביקש שלאף מעיריית הרצליה לאשר לו לשאוב מים מהים התיכון כדי למלא את בריכת השחייה שבחצר ביתו, אך בקשה זו סורבה.

בשנת 2005, כשהחליט שלאף למכור את הבית, רכש אותו איש העסקים זקי רכיב תמורת כ-24 מיליון דולר, ובדצמבר 2010 מכר רכיב את הבית לאיש העסקים טדי שגיא תמורת כ-40 מיליון דולר, תשואה של 38% תוך פחות משש שנים. עסקה זו הפכה לעסקת רכישת הבית הפרטי היקרה ביותר בהיסטוריית מדינת ישראל.

רחוב השגרירים

העסקה המשוגעת העלתה את המודעות בקרב הציבור הרחב לרחוב יוצא-הדופן הזה, רחוב גלי תכלת בהרצליה פיתוח. הרחוב הזה, המכונה "רחוב השגרירים", מכיל את בתיהם של שגרירי ארצות הברית, אוסטרליה, פנמה, סין והודו, את ביתו של שגריר ישראל במצרים לשעבר פרופסור שמעון שמיר, ושל אנשי עסקים עשירים רבים, כמו שלדון אלדסון (שרכש את הבית היקר בישראל ב-230 מיליון שקלים), אייל עופר, עירית שטראוס, לאוניד נבזלין, ז'אן דה גינזבורג, ג'ורג' חורש, רפי גדרון ועוד.

הבתים היקרים ביותר הם הבתים בעלי המספרים הזוגיים שגבוהים מ-28, מפני שהם בעלי נוף פתוח לים ובחלקם אף ישנה גישה ישירה אל החוף.

עסקאות הענק של טדי שגיא

מלבד עסקת הענק, שבה רכש שגיא את ביתו של מרטין שלאף, הוא מחזיק בשתי וילות נוספות ברחוב היוקרתי:

בשנת 2020 רכש שגיא וילה בצד המזרחי, שאינו פונה לנוף. הווילה, המשתרעת על 650 מ"ר בנוי ועל מגרש של 1.5 דונם, נקנתה בסכום הנאמד ב-43.5 מיליון שקלים במסגרת הליך כינוס נכסים לבעליה.

בשנה האחרונה השלים שגיא את קנייתה של וילה ענקית נוספת באותו רחוב, השלישית במספר בבעלותו. הווילה בת שבעה חדרים ובנויה על שטח של כ-870 מ"ר, ושגיא שילם תמורתה למעלה מ-100 מיליון שקלים.

העסקה הגדולה מכולם

מלבד העסקה שביצע שגיא, באתר רשות המסים מופיעות שתי עסקאות נוספות שנעשו באותו רחוב. שתי העסקאות בוצעו בבתים בעלי מספרים זוגיים, אך נמוכים, שאינם פונים ישירות לים; בעסקה הראשונה נרכשה וילה בשטח של 375 מ"ר תמורת כ-12 מיליון שקלים, ובשנייה נרכשה וילה בגודל כ-650 מ"ר תמורת כ-22 מיליון שקלים.

עם זאת, ב'גלובס' חשפו כי בשנת 2022 בוצעה עסקת ענק נוספת, שלא פורסמה, עסקה שהפכה לעסקת הנדל"ן הפרטי היקרה ביותר בשנה זו ואחת היקרות לאורך ההיסטוריה כולה. הווילה המדובר היא וילה מספר 66; היא מתפרסת על פני כ-1000 מ"ר בנוי ועל מגרש של 1.3 דונם, והיא נקנתה על ידי גורם עלום שם תמורת כ-170 מיליון שקלים.

מי הקונה האלמוני של הבית היקר ביותר ברחוב היקר ביותר?

לשאלה זו אין תשובה, ואנו נאלץ להמתין בסבלנות ולגלות. הקונה היא חברה המנוהלת בנאמנות ע"י משרד עורכי הדין הוותיק ש. הורוביץ, ובמשרד סירבו להגיב לחשיפה של גלובס, אך ניתן להניח כי מדובר בלקוח ישראלי.

הבית המדובר נרכש על ידי איש העסקים היהודי-רוסי בוריס קוזניץ ב-82 מיליון שקלים, והוא מוכר אותו כיום, 13 שנים לאחר מכן, בכ-170 מיליון שקלים, כאמור.

אולי אין לכם בשלב זה תקציב או עניין לרכוש בית ב"גלי תכלת", אבל בלוח הנדל"ן המסחרי "מניבים" תוכלו למצוא את השקעת הנדל"ן המתאימה ביותר עבורכם.